Necessitats Cròsmiques

El cap de setmana he estat a Munich i el diumenge com que tenia temps vaig fer un escrit llarg que ara em sembla excessiu reproduir-lo aquí. Per tant ho he resumit una mica.

Dissabte al vespre: Sopar organitzat a través de Internations.org de la comunitat russa que viu a Munich. Hi havia gent que va venir i no tenia ni idea de rus. Per sort vaig seure en una taula on tots eren russos excepte un de Jerez que també el parlava bé. Era informàtic i abans d'arribar a Munich va estar un any a Graz (Àustria) tot i que era una ciutat gran, després d'un any a Àustria va haver de tornar a la primavera 3 mesos perquè no ho portava bé això de viure a Àustria. Si li hagués tocat a on vaig estar jo l'han d'ingresar directament a un psiquiàtric. Ara portava 2 anys a Munich estava cansat de la informàtica i volia fer una pausa per fer algo de voluntariat. Li vaig dir que jo també però que estava pensant en varies opcions...

A l'alberg de Munich: Vaig estar en una habitació de 6 llits i només érem 3. A un no l'he vist perque quan m'he llevat ja havia marxat. L'altre tot el dia ha estat a l'habitació i era un tio peculiar. Tant el dissabte com el diumenge se l'ha passat davant de l'ordinador amb tratge i corbata i sense parlar. No parlava alemany i el primer dia quan el vaig veure vaig saludar i preguntar en angles d'on era. Era croata. Després no vaig tornar a parlar més amb ell. Un cop que havia anat al lavabo vaig mirar el llibre que tenia i era de programació de SAP, un altre informàtic! i a més a més a lavabo s'havia tancat per parlar per telefon...

I jo em pregunto: fa 100 anys quan no existien ni ordinadors ni gent que es dedicava a la informàtica, existien aquests dos perfils que he conegut el cap de setmana? No ho crec perquè és el Sistema i la societat que es retroalimenten. Per al Sistema (econòmic) lo ideal serien les persones grasses, americanes i que consumeixen a crèdit. Però al sorgir nous perfils, aquests fan modular al Sistema perquè els dos es puguin readaptar. Una crisi sorgeix quan varien aquestes relacions i això ha passat sempre.

Conclusió: Un cop un amic va dir que nosaltres som l'eina que el ADN fa servir per poder-se perpetuar. El cromosomes encara que amb la radioactivitat sofreixen mutacions, generalment amb els segles em sembla que no han variat gaire. La evolució es fruit de l'intent d'adaptar-se al entorn per sobreviure. Els Aliens del de Jerez i el croata ho intenten. La dificultat és que son perfils nous, no son els tradicionals com els metges, comerciants, polítics, artistes, etc, etc.. que han existit des de fa molts segles.

Estem en crisi constant en procés de re-adaptació.

1 comentari:

EL MONSTRE DEL LLAC NESS ha dit...

No sobreviu qui és més fort, sinò qui millor sap adaptar-se (by Charles Darwin)