veïns - 6

Una de les persones amb una relació més estreta amb l’edifici era l’Ernst, el Hausmaister. Era una barreja entre jardiner, home de neteja i responsable de l’edifici. El veia cada dimarts perquè era quan feia la neteja de l’entrada principal. Era un tipus meticulós, extremadament perfeccionista com si fos degut a algun trastorn mental. Tot ho feia molt concentrat vigilant de fer-ho tot correctament, una altra feina per ell seria difícil d’imaginar. No sabia si sempre havia treballat allà o l’havien enviat dels serveis socials. No li vaig preguntar mai. Era capaç de mantenir una conversa senzilla però s’havia d’evitar entrar al fons de les coses. Quan alguna cosa no encaixava de seguida s’excitava i es bloquejava. L’últim cop sense demanar-li res em va començar a explicar el drama de les abelles que es morien i que estava molt preocupat pel futur del planeta. Després va passar a parlar de les formigues alçant el to de veu i molt indignat deia que hi havia uns veïns que volien matar unes quantes formigues inofensives que no causaven cap problema i que de cap manera ho pensava permetre. Al final em va confessar que a aquests veïns els hi havia tallat la corrent elèctrica com a mesura dissuasiva. I que m’explicava això però sense dir-me qui eren perquè aquests veïns vivien als primers pisos i que era molt difícil que sabés qui eren. Vaig estar content de no haver trucat a l’empresa de fumigació, jo no volia quedar-me sense llum.

1 comentari:

Unknown ha dit...

Tinc un amic que té 3 ruscs d'abelles i aquest any se'ls hi en mort totes doncs s'ha posat un cuc que es menja la cera